EFQM_ThinkUpLKSNext_RO

Ongi etorri EFQM 2020

Hemen da!… EFQM bikaintasun-ereduaren berrikuspen sakona dugu 6 urte geroago. Iraganari begiratuz gero, ikusiko genuke 2000ko hamarkadaren erdialdean izan zuela eredu horrek bere gorentasun-puntua, bereziki Euskadin.

Garai hartan, EFQM ereduak salto kontzeptual garrantzitsua ezartzen zuen ISO 9001:1994 ereduarekiko, kalitatea bezeroaren gogobetetzea ziurtatzeko funtsezko elementu gisa bideratua, bezeroaz gain, “epe labur, ertain eta luzean” emaitzak lortzeko ase behar ziren beste interes-talde batzuk (pertsonak eta gizartea) kontuan hartuta.

EFQM ereduari ere egotzi diezaiokegu PDCA modu masiboan hedatzea, kudeaketarako oinarrizko tresna baita. Hedapena diot, tresna Walter Shewartek kontzeptualizatu zuelako joan den mendearen erdialdean.

EFQM eta ISO 9000 ereduak inspiratzen dituzten printzipioak oso antzekoak dira, eta pentsalari japoniarrek garatutako “erabateko kalitatearen” printzipioetatik datoz. Jarraitutasun ideologiko hori positiboa da, “modetatik” babesteko eta gure bikaintasun-eredu propioa eraikitzeko aukera ematen baitu, denboran zehar sortzen diren garapen kontzeptualek eman ahal dizkiguten ideiak eta iradokizunak txertatuz.

Zergatik galdu du EFQM ereduak bere indarra hamarkada honetan? Bere garaian Kalitatearen Europako Sariek, urrezko, zilarrezko eta brontzezko Qek eta abarrek izan zuten ospea desagertu egin da, baina ereduak lantzen zituen kontzeptuak, hala nola interes-taldeak, gizarte-erantzukizuna eta jasangarritasuna, gaurkotasun osoz daude …

Honako faktore hauetan azal daiteke, hemen aipatzen direnetatik agian garrantsitsuena hirugarrena izanda:

  • Sarietarako sarbidea oso konplexua eta garestia da;
  • Ezin da ziurtatu;
  • Industria-sektore indartsuenek eredu operatiboagoak sustatzen dituzte.

Gainera, ISO 9000 familiaren arauen eboluzioa ikusten badugu ikus dezakegu, kalitatea bermatzearen garrantzian arreta jarrita, kudeaketa-eskakizunak areagotzen joan direla, eta bikaintasun-ereduan zeuden kontzeptu asko sartu direla.

Hala ere, ongi etorria ematen diot hausnartzeko eta ikasteko beste aukera bat eskaintzen digulako, ziur bainago bere irakurketatik eta analisitik gure kudeaketa-eredua hobetzeko ideiak aurki ditzakegula.

Berrikuspen berria honela definitzen da: “Pertsonek eta erakundeek egunero aurre egin behar dieten aldaketekin, eraldaketarekin eta sakabanaketarekin laguntzeko beharrezko esparrua eta metodologia”, eta egitura sinplifikatzeko ahalegina ikusten da, oinarrizko hiru gairi erantzunez:

  • “Zergatik” existitzen da erakundea? Zer “asmo” betetzen du? “Zergatik” estrategia konkretu hori? (Helbidea)
  • “Nola” dauka bere helburua eta estrategia betetzeko asmoa? (Gauzaketa)
  • Zer lortu du orain arte? Etorkizunean “zer” lortu nahi du? (Emaitzak).

Eredu berriak espresuki jasotzen ditu enpresen bi erronka eta kezka nagusi:

  • Etorkizunari begira jartzea: luzera begira epe laburrean kudeatzea, eraldatuz eta aldaketetara azkar egokituz;
  • Hazkunde jasangarria, errespetuzkoa eta baliotsua interes-taldeentzat eta, bereziki, gizartearentzat (aurreko ereduan hain gutxi garatua), Garapen Iraunkorreko Helburuei (GJH) berariazko erreferentzien bidez.

Hala ere, 2003koa bezalako lelo bat falta da, ereduaren espiritu osoa esaldi batean gaitzesten zuena; halakorik ezean, ereduaren sarreran agertzen den testu honek bere hari gidariari buruz hitz egiten digu: “EFQM ereduaren funtsezko hari gidariak erakunde baten asmoaren eta estrategiaren arteko lotura logikoa erakusten du, eta erakunde hori funtsezko interes-taldeentzat balio jasangarria sortzen laguntzeko eta emaitzak sortzeko erabiltzen da. Bertsio osoa eduki ezean, bere hiru bloke handien definizioa eta zazpi irizpideak irakurtzea etorkizun handikoa iruditu zait.

Bereziki, deigarria egin zait Zuzendaritza blokeak eta hari lotutako bi irizpideek erakusten duten sinpletasuna eta argitasuna:

  • Helburua, ikuspegia eta estrategia
  • Erakundearen kultura eta lidergoa

Egun hauetan, gure urteko kudeaketa-zikloa ixtera hurbiltzen ari gara, kurtso-hasieran proposatzen genituen helburuak lortu diren, gure eraldaketa eta hobekuntza-proiektuak arrakastatsuak izan diren eta gure prozesuen “domeinu-elementuak” aurreikusitako helburuetarako egokiak izaten jarraitzen duten hausnartzeko unea… EFQM eredura jotzeko eta hobetzeko inspirazioa aurkitzeko aukera ona.

0
0

Únete a nuestro canal de innovación

Entérate de las últimas novedades.
Recibe nuestros artículos directamente en tu bandeja de entrada.

Suscríbete ahora

No Comments

Post a Comment

Artículos relacionados

  • Bienvenido EFQM 2020 Si echamos una ojeada al pasado veríamos que es a mediados de la década 2000-2010 cuando este modelo tuvo su punto álgido de notoriedad, especialmente en Euskadi.
  • Todo lo que tienes que saber sobre la nueva ISO 9001-2015 Esta norma ha sido revisada en 2015 incorporando algunos elementos nuevos que nos permitirán mejorar la eficacia y la eficiencia de nuestros sistemas de gestión.
  • La nueva ISO 9001-2015. Enfoque a procesos Los nuevos requisitos van encaminados a usar la metodología P-H-V-A (Planificar, Hacer, Verificar y Ajustar) para definirlos, gestionarlos y mejorarlos de forma continua.